Mistrzowie Zabawy

Niepubliczne Przedszkole ze specjalnością
językowo - artystyczną.

Witamy w naszym przedszkolu

WITAMY W KRAINIE MISTRZÓW ZABAWY!
Cieszymy się, że trafili Państwo na naszą stronę. Teraz pozostaje tylko poznać nas bliżej i zostać z nami na długo…

Zapraszamy do naszej mistrzowskiej krainy wszystkich nowych „Mistrzów”!  🙂

…………………………………………………………………

RODZICÓW DZIECI UCZĘSZCZAJĄCYCH DO NASZEGO PRZEDSZKOLA ZAPRASZAMY NA NASZEGO FACEBOOK’A, GDZIE MOŻNA OGLĄDAĆ, ŚCIĄGAĆ I UDOSTĘPNIAĆ FOTOGALERIE ZARAZ PO WYDARZENIU

 FB – Przedszkole Mistrzowie Zabawy Sosnowiec

Mistrzowie Zabawy na Facebooku
Nasz adres

Mistrzowie Zabawy
ul. Jana Kochanowskiego 7
41-207 Sosnowiec
Tel: 507-607-221 - dyrekcja
Tel: 509-170-310 - właściciel

Logowanie

Kącik porad dla Rodziców

Drodzy Rodzice,

Zapraszam serdecznie do stałego zaglądania na nasz „Kącik porad dla Rodziców” oraz zapoznawania się z zamieszanymi tu informacjami.

Jest to miejsce, w którym znajdziecie Państwo szereg porad dotyczących rozwoju dzieci, propozycje zabaw, ciekawostki związane z poszczególnymi etapami rozwojowymi w wieku przedszkolnym.
Na stronie będą pojawiać się ciekawe artykuły, propozycje literatury oraz publikacji internetowych, przykłady ćwiczeń oraz wskazówki związane z rozwojem dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem mowy oraz rozwoju poszczególnych procesów poznawczych, takich jak koncentracja uwagi czy myślenie logiczne. Na stronie znajdą Państwo również materiały uzupełniające zajęcia, które odbywają się w przedszkolu.

Jeśli potrzebują Państwo wsparcia w konkretnej dziedzinie, zachęcam do bezpośredniej rozmowy lub wysyłania wiadomości na adres mailowy:  paulaborucka@poczta.fm .

Pozdrawiam serdecznie,
Paula Borucka – Buras
wraz z nauczycielami i terapeutami

………………………………………………………………………………….

09.01.2020 r.

Ćwiczenia lewej półkuli mózgu – czyli jak usprawnić mowę mojego dziecka.

Zachęcam do wykorzystania w zabawie propozycji ćwiczeń rozwijających lewą półkulę, odpowiadającą na nadawanie mowy.

Pani Paula 🙂

I ĆWICZENIE

Do ćwiczenia potrzebujemy pionki/kółka/takie same klocki/ elementy w takich samym kształcie w różnych kolorach – proponuję Patyczaki z firmy Granna lub pionki w różnych kolorach z gier planszowych, lub po prostu wycięte kwadraty lub paski z kolorowego bloku technicznego. Dla młodszych dzieci ciekawą alternatywą są zabawki: samochody, misie, klocki.

ZAWSZE UKŁADAMY OD LEWEJ DO PRAWEJ, ZAWSZE PO KOLEI

  • I stopień ćwiczenia

Układamy ciąg kolorów: zielony, żółty, czerwony, zielony. Zadaniem dziecka jest ułożenie pod spodem takiego samego ciągu, zawsze od lewej, zawsze po kolei.
Modyfikujemy kolory, modyfikujemy układ i liczę elementów.

  • II stopień ćwiczenia

Układamy w ciągu, szeregu: żółty, zielony, żółty, zielony    (…. dziecko ma za zadanie dokończyć układanie wg wzoru) „Dokończ”
Jeśli dziecko ma trudności w wykonaniu zadania, stajemy za dzieckiem, jego dłonią przewodnią układamy ciąg, jednocześnie mówiąc kolory. Ważne, by trzymać dłoń na dłoni dziecka, stojąc za nim – dziecko ma nie widzieć dorosłego – czuje się wtedy twórcą działania )

Stopniujemy trudność po osiągnięciu umiejętności przez dziecko: 3 kolory, 4 kolory, itd.

  • III stopień ćwiczenia ( dla starszych )

Układamy ciąg kolorów, pozostawiając brakujące miejsce ( potem dwa miejsca, trzy… ). Zadaniem dziecka jest zorientowanie się i uzupełnienie, czego brakuje.

 

II ĆWICZENIE

Do ćwiczenia potrzebujemy kubeczków plastikowanych w 4 kolorach i patyczki w tych samych czterech kolorach.

Na stole ustawiamy dwa kubki, np. po lewej stronie żółty, po prawej stronie czerwony.
Na stole ODWROTNIE kładziemy dziecku patyczki w tych samych kolorach : tzn. żółte patyczki po prawej stronie, czerwone patyczki po lewej stronie.

Zadaniem dziecka jest prawą ręką wziąć patyczek żołty i włożyć go do kubeczka żółtego, który jest po lewej stronie. I na odwrót. Zawsze ma być ruch naprzemienny, uruchamiający półkule do pracy.

III ĆWICZENIE 

Rysowanie na dużych kartkach A4, A3 tzw. „leniwej ósemki”. Zawsze od środka, do góry w lewą stronę.

Analogią tego ćwiczenia, jest chodzenie po „leniwej ósemce” narysowanej na dużym arkuszu szarego papieru

 

IV ĆWICZENIE

Ćwiczenie pamięci wzrokowej.

Pokazujemy dziecku ilustrację. Przygląda się szczegółom, sugerujemy dziecku, żeby zwróciŁo uwagę na kolory, na umiejscowienie np. „Zobacz, miś leży obok krzesła”. Dziecko zamyka oczy, a my kartonikiem białym zakrywamy np. misia. „Czego brakuje?” „Kto tu był?” „Jakiego koloru była piłka?” itp.
Jeśli dziecko ma trudności z nazywaniem przedmiotów – najpierw rozmawiamy z dzieckiem, sprawdzamy, czy zna te wyrazy.
Jeśli dziecko nie mówi w ogóle, ale pokazuje gestem – pytamy „Co tu było?” Dziecko pokazuje piłkę gestem.
Jeśli dziecko nie wskazuje gestem – pytamy „Czy tam był miś?” „Czy piłka była  żółta? Nie? To pokaż mi w pokoju, jakiego koloru była piłka”

 

IV ĆWICZENIE

Wydłużanie koncentracji uwagi

– przygotowujemy ośmiornice z papieru ( połowa koła, oczy, nos) i wiążemy sznurówki jako jej macki. Na każdą sznurówkę nakładamy 1 koralik, guzik z danego zestawu guzików. Dziecko ma za zadanie samodzielnie nawlekać guziki, koraliki – wyciągając z kubełka pomieszanych, nie posortowanych guzików.

 

V ĆWICZENIE 

Ćwiczenie pamięci słuchowej

Przygotowujemy zestaw pionków lub małych zwierzątek lub innych charakterystycznych przedmiotów. Nazywamy je z dzieckiem, by mieć pewność, że wie co to jest i jak się to nazywa. Wyjaśniamy dziecku, że będzie układać po kolei od lewej do prawej, nie inaczej ( np. rysujemy mu wagonik z 4 oknami ) .

I wersja , rozgrzewka – dziecko widzi przedmioty

„Do wagonu wsiada: pies, kot.” – czekamy, az dziecko ułozy. Korygujemy, wyjaśniamy, motywujemy pozytywnie

Mozemy zwiekszać liczbę przedmiotów, jeśli dziecko sobie poradziło z dwoma.

II wersja – zakrywamy przedmioty, gdy je wymieniamy – teraz ćwiczona jest pamięć słuchowa właściwa.

 

Wszystkie ćwiczenia staramy się przełożyć na zabawę. Używamy zabawek dzieci, ulubionych maskotek, korzystamy z pomocy członków rodziny. Staramy się urozmaicać dziecku ćwiczenia, by nie stały się monotonne.

 

WAŻNE 

Usprawnianie zmysłów niezbędne do osiągnięcia umiejętności mówienia.

Ćwiczmy z dzieckiem równowagę ciała poprzez chodzenie po krawężniku, linii z taśmy na dywanie.
Ćwiczmy stawanie na palcach, utrzymywanie pionizacji ciała.

Ćwiczmy słuch poprzez odtwarzanie rytmów klaśnięć, tupnięć itp.

Ćwiczmy wzrok – książeczki tzw. „wypatrywanki”, szukanie drobnych elementów w pokoju.

Ćwiczmy dotyk – poszukiwanie w piasku skarbów, odkopywanie w pudełku z kaszą małych przedmiotów;

Tor sensoryczny: przygotowanie pudełek z różnymi strukturami: szorstkie szyszki, kwarde kamienie, duża sucha fasola, sypki piasek, piórka, jedwab, rozwinięte nitki wełny, liście, woda. Dziecko po kolei wkłada rączki lub stopy do pudełek.

…………………………………………………………………………………

Grudzień 2019 r.

Szanowni Rodzice,

W okresie świątecznym nie zapominajmy o ćwiczeniach logopedycznych. 🙂

 

…………………………………………………………………………

19.11.2019 r.

Sprawność ręki a rozwój mowy Twojego dziecka

Istotną rolę w rozwoju mowy ma sprawność ręki. Otóż pola ruchowe ręki sąsiadują z polami, które odpowiedzialne są na ruchy narządów mowy. Stymulowanie sprawności motoryki małej, czyli ruchomości ręki, pozytywne wpływa na pracę artykulatorów. Polecamy wprowadzić poniższe ćwiczenia do codziennej rutyny, zarówno u najmłodszych, jak i nieco starszych przedszkolaków.

 

………………………………………………………………………………………….

24.10.2019

Tekst piosenki z zajęć „Musical English”

One, two, three, four five

One, two, three, four, five,

Once I caught a fish alive,

Six, seven, eight, nine, ten,

Then I let it go again.

Why did you let it go?

Because it bit my finger so.

Which finger did it bite?

This little finger on my right.

………………………………………………………………………………………….

24.10.2019

Wyliczanki i rymowanki na jesienne popołudnia

Co dają nam takie proste zabawy  w rymy, rymowanki ,wyliczanki ? Dobre podstawy pod dalszą naukę języka ponieważ :

  • ćwiczą pamięć dziecka, są krótkie zatem dają się łatwo zapamiętać;
  • rozwijają inteligencję językową – dzieci poszerzają swoje słownictwo, zaczynają rozumieć, na czym polega pojęcie rymu; dzieci mogą same  układać rymy;
  • inteligencję muzyczną; doskonale wykształcają w dziecku poczucie rytmu; można wystukiwać, wyklaskiwać rymy;
  • w trakcie zabaw z rymowankami, budujemy wspólną więź z dzieckiem, ma ono wówczas rodzica tylko dla siebie;
  • rymowanki, wierszyki poszerzają wiedzę z różnych  dziedzin.

Baloniku mój malutki

Baloniku mój malutki, Rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, Przebrał miarę – no i trach!

Ele mele – zjedz morele

Ele mele – zjedz morele. Bingo, bango – wcinaj mango. Pomarańcza z marakują do zabawy się szykują. I cytryny i banany, Będzie ubaw niesłychany!

Idzie myszka do braciszka

Idzie myszka do braciszka. Tu zajrzała, tu wskoczyła, A na koniec TAM się skryła!

Koziołek Matołek, tęga głowa

Koziołek Matołek, tęga głowa, szedł przez las do Pacanowa. Za nim Sindbad z Muminkami podążali rowerami, a Uszatek z Kolargolem na piechotę szli przez pole.

Na ulicy Reja

Na ulicy Reja złapano złodzieja, a ten złodziej był czarodziej i powiedział tak: raz, dwa, trzy, wypadasz ty!

Twinkle, twinkle, little star

Twinkle, twinkle, little star, how I wonder what you are. Up above the world so high, like a diamond in the sky. Twinkle, twinkle, little star, how I wonder what you are.

Yankee Doodle

Yankee Doodle came to town, riding on a pony; he stuck a feather in his cap and called it macaroni.

 

………………………………………………………………………………………….

14.10.2019

„Znam zasady bezpieczeństwa”

Wiersz na temat zasad bezpieczeństwa. W zależności od wieku oraz możliwości dziecka, proszę postarać się nauczyć go fragmentów wiersza na pamięć, ze szczególnym uwzględnieniem numeru alarmowego 112.  Zajęcia o bezpieczeństwie odbędą się we wtorek 22 października 2019 r. o godzinie 11.00.

………………………………………………………………………………………..

ĆWICZENIA RÓŻNICOWANIA PRAWEJ I LEWEJ STRONY CIAŁA 

Intensywnie teraz ćwiczymy różnicowanie lewej i prawej strony ciała. Proponujemy w domu oznaczać prawą dłoń np. gumką do włosów, pieczątką, kropką na dłoni.
Ćwiczyć:
– pokaz swoją prawą rękę, nogę, ucho, oko itp.
– pokaż prawą rękę, nogę, oko, ucho np. Misia
– pokaż … u mamy, taty itp.
– podaj prawą ręką.

Dodatkowo zadania, jak te poniżej.

W razie pytań, jesteśmy 

(05.10.2019)