Mistrzowie Zabawy

Niepubliczne Przedszkole ze specjalnością
językowo - artystyczną.

Witamy w naszym przedszkolu

WITAMY W KRAINIE MISTRZÓW ZABAWY!
Cieszymy się, że trafili Państwo na naszą stronę. Teraz pozostaje tylko poznać nas bliżej i zostać z nami na długo…

Zapraszamy do naszej mistrzowskiej krainy wszystkich nowych „Mistrzów”!  🙂

…………………………………………………………………

RODZICÓW DZIECI UCZĘSZCZAJĄCYCH DO NASZEGO PRZEDSZKOLA ZAPRASZAMY NA NASZEGO FACEBOOK’A, GDZIE MOŻNA OGLĄDAĆ, ŚCIĄGAĆ I UDOSTĘPNIAĆ FOTOGALERIE ZARAZ PO WYDARZENIU

 FB – Przedszkole Mistrzowie Zabawy Sosnowiec

Mistrzowie Zabawy na Facebooku
Nasz adres

Mistrzowie Zabawy
ul. Jana Kochanowskiego 7
41-207 Sosnowiec
Tel: 507-607-221 - dyrekcja
Tel: 509-170-310 - właściciel

Logowanie

Kącik porad dla Rodziców

Drodzy Rodzice,

Zapraszam serdecznie do stałego zaglądania na nasz „Kącik porad dla Rodziców” oraz zapoznawania się z zamieszanymi tu informacjami.

Jest to miejsce, w którym znajdziecie Państwo szereg porad dotyczących rozwoju dzieci, propozycje zabaw, ciekawostki związane z poszczególnymi etapami rozwojowymi w wieku przedszkolnym.
Na stronie będą pojawiać się ciekawe artykuły, propozycje literatury oraz publikacji internetowych, przykłady ćwiczeń oraz wskazówki związane z rozwojem dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem mowy oraz rozwoju poszczególnych procesów poznawczych, takich jak koncentracja uwagi czy myślenie logiczne. Na stronie znajdą Państwo również materiały uzupełniające zajęcia, które odbywają się w przedszkolu.

Jeśli potrzebują Państwo wsparcia w konkretnej dziedzinie, zachęcam do bezpośredniej rozmowy lub wysyłania wiadomości na adres mailowy:  paulaborucka@poczta.fm .

Pozdrawiam serdecznie,
Paula Borucka – Buras
wraz z nauczycielami i terapeutami

………………………………………………………………………………….

19.11.2019 r.

Sprawność ręki a rozwój mowy Twojego dziecka

Istotną rolę w rozwoju mowy ma sprawność ręki. Otóż pola ruchowe ręki sąsiadują z polami, które odpowiedzialne są na ruchy narządów mowy. Stymulowanie sprawności motoryki małej, czyli ruchomości ręki, pozytywne wpływa na pracę artykulatorów. Polecamy wprowadzić poniższe ćwiczenia do codziennej rutyny, zarówno u najmłodszych, jak i nieco starszych przedszkolaków.

 

………………………………………………………………………………………….

24.10.2019

Tekst piosenki z zajęć „Musical English”

One, two, three, four five

One, two, three, four, five,

Once I caught a fish alive,

Six, seven, eight, nine, ten,

Then I let it go again.

Why did you let it go?

Because it bit my finger so.

Which finger did it bite?

This little finger on my right.

………………………………………………………………………………………….

24.10.2019

Wyliczanki i rymowanki na jesienne popołudnia

Co dają nam takie proste zabawy  w rymy, rymowanki ,wyliczanki ? Dobre podstawy pod dalszą naukę języka ponieważ :

  • ćwiczą pamięć dziecka, są krótkie zatem dają się łatwo zapamiętać;
  • rozwijają inteligencję językową – dzieci poszerzają swoje słownictwo, zaczynają rozumieć, na czym polega pojęcie rymu; dzieci mogą same  układać rymy;
  • inteligencję muzyczną; doskonale wykształcają w dziecku poczucie rytmu; można wystukiwać, wyklaskiwać rymy;
  • w trakcie zabaw z rymowankami, budujemy wspólną więź z dzieckiem, ma ono wówczas rodzica tylko dla siebie;
  • rymowanki, wierszyki poszerzają wiedzę z różnych  dziedzin.

Baloniku mój malutki

Baloniku mój malutki, Rośnij duży, okrąglutki. Balon rośnie, że aż strach, Przebrał miarę – no i trach!

Ele mele – zjedz morele

Ele mele – zjedz morele. Bingo, bango – wcinaj mango. Pomarańcza z marakują do zabawy się szykują. I cytryny i banany, Będzie ubaw niesłychany!

Idzie myszka do braciszka

Idzie myszka do braciszka. Tu zajrzała, tu wskoczyła, A na koniec TAM się skryła!

Koziołek Matołek, tęga głowa

Koziołek Matołek, tęga głowa, szedł przez las do Pacanowa. Za nim Sindbad z Muminkami podążali rowerami, a Uszatek z Kolargolem na piechotę szli przez pole.

Na ulicy Reja

Na ulicy Reja złapano złodzieja, a ten złodziej był czarodziej i powiedział tak: raz, dwa, trzy, wypadasz ty!

Twinkle, twinkle, little star

Twinkle, twinkle, little star, how I wonder what you are. Up above the world so high, like a diamond in the sky. Twinkle, twinkle, little star, how I wonder what you are.

Yankee Doodle

Yankee Doodle came to town, riding on a pony; he stuck a feather in his cap and called it macaroni.

 

………………………………………………………………………………………….

14.10.2019

„Znam zasady bezpieczeństwa”

Wiersz na temat zasad bezpieczeństwa. W zależności od wieku oraz możliwości dziecka, proszę postarać się nauczyć go fragmentów wiersza na pamięć, ze szczególnym uwzględnieniem numeru alarmowego 112.  Zajęcia o bezpieczeństwie odbędą się we wtorek 22 października 2019 r. o godzinie 11.00.

………………………………………………………………………………………..

ĆWICZENIA RÓŻNICOWANIA PRAWEJ I LEWEJ STRONY CIAŁA 

Intensywnie teraz ćwiczymy różnicowanie lewej i prawej strony ciała. Proponujemy w domu oznaczać prawą dłoń np. gumką do włosów, pieczątką, kropką na dłoni.
Ćwiczyć:
– pokaz swoją prawą rękę, nogę, ucho, oko itp.
– pokaż prawą rękę, nogę, oko, ucho np. Misia
– pokaż … u mamy, taty itp.
– podaj prawą ręką.

Dodatkowo zadania, jak te poniżej.

W razie pytań, jesteśmy 

(05.10.2019)